به تارنمای سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق خوش آمدید.

دفتر بودجه و کنترل پروژه

دفتر بودجه و کنترل پروژه از جمله دفاتر تحت نظارت معاونت برنامه ریزی و توسعه بوده و از اهم وظایف این دفتر می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
  • همکاری در تهیه برنامه ریزی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت و نظارت بر عملکرد برنامه
  • تشکیل جلسه توجیهی برای تهیه و تدوین بودجه سالیانه و شرکت در جلسات کارشناسی بودجه
  • اجرای دقیق و منظم برنامه ها و ارائه گزارشهای لازم
  • تهیه و تنظیم بودجه عملیاتی و سرمایه ای و جاری شرکت و تهیه گزارشات عملکرد بودجه جهت ارائه به مراجع ذیصلاح
  • اجرای نظامنامه و دستور العمل بودجه جهت تهیه بودجه عملیاتی با مشارکت سایر واحدها
  • تدوین دستور العمل ها و ضوابط لازم در چارچوب مقررات و آئین نامه های مصوب بودجه
  • تهیه و تلفیق بودجه پیشنهادی و تنظیم جدول تقسیم اعتبارات طرحها بر اساس سیاستها
  • اجرای بودجه واحدها و نظارت بر اجرای صحیح بودجه
  • تدوین شاخصها و معیارهای تدوین برنامه و بررسیهای تطبیقی و اجرای آن
  • ارائه راه حلها و پیشنهادات جهت اصلاح بودجه در موارد لزوم
  • نظارت بر کنترل سیکل تأمین اعتبار مطابق با سرفصلهای بودجه و جمع بندی صورت وضعیت ها و کنترل عملیات
  • کنترل و تحلیل بودجه در مقاطع زمانی کوتاه مدت جهت اصلاح انحراف عملکرد از بودجه مصوب و تجزیه و تحلیل انحرافات هزینه و درآمد و ارائه راهکار جهت به حداقل رساندن انحرافات
  • پیگیری به منظور بهره گیری از اعتبارات سایر منابع
  • دریافت دستور العملها و مقررات مربوط به فعالیتها و مسئولیتها از مراجع و مقامات مسئول
  • تدوین شاخصها و معیارهای تدوین برنامه و بررسیهای تطبیقی و اجرای آنها
  • تهیه گزارشات تحلیلی و مقایسه ای از هزینه عملیات ، پروژه ها ، طرحهای مختلف و تجزیه و تحلیل قیمت تمام شده برای برآورد هزینه پروژه ها
  • بررسی دقیق فعالیت های شرکت و جمع آوری اطلاعات از این فعالیت ها بمنظور ارائه به مدیریت
  • تکمیل فرمهای تنظیم بودجه
  • انجام عملیات مربوط به تهیه بودجه سالیانه شرکت شامل جمع آوری، ثبت و بررسی اطلاعات مربوط به هزینه و درآمد سالهای منجر به سال تهیه بودجه ، ترازنامه و چگونگی فعالیتهای آن و نگهداری حساب اعتبارات فصول مختلف بودجه و تهیه جداول مقایسه ای
  • پیش بینی درآمد و برآورد هزینه پروژه ها و طرحهای مختلف و تجزیه و تحلیل قیمت تمام شده
  • تهیه درخواست تخصیص و پیگیری امور مربوط به جذب اعتبارات با هماهنگی ذیحسابی
  • بررسی و کنترل اعتبارات درخواست واحدها و تشکیل جلسات به منظور بررسی و اصلاح اقلام بودجه و تکمیل فرمهای مربوطه
  • تهیه بودجه شرکت با توجه به تصمیمات ، دستور العمل ها و ضوابط مربوط به تهیه و تنظیم بودجه
  • جمع بندی صورت وضعیت ها و کنترل عملیات فیزیکی و پیشرفت مالی طرحها به منظور تهیه گزارشهای عملکرد پروژه های عمرانی جهت جذب اعتبارات تخصیص یافته از محل درآمدهای عمومی و سایر منابع
  • تامین اعتبار اسناد جاری و سرمایه ای و کنترل اعتبارات بر اساس بودجه مصوب
  • تهیه گزارش از وضعیت بودجه جاری و ارائه گزارش مربوط به نحوه پیشرفت کار طرحهای عمرانی و تعیین قیمت تمام شده و تهیه نمودار و آمارهای مورد نیاز
  • ابلاغ بودجه واحدها و نظارت بر اجرای صحیح آن
  • تحلیل انحرافات عملکرد از بودجه مصوب و کنترل انحرافات
  • انجام اقدامات لازم جهت اصلاح بودجه در موارد لازم
  • تهیه گزارشات پیشرفت از فعالیتهای پروژه های در دست انجام
  • بررسی و تسهیم بهینه اعتبارات دریافتی برای اجرای پروژه های در دست انجام
  • همکاری در تهیه برنامه زمانبندی اجرای پروژه های و پایش و بروز رسانی برنامه های مربوطه
  • تهیه و بروز رسانی بانکهای اطلاعاتی از آمار و فعالیتها انجام شده در خصوص انرژی های تجدیدپذیر از جمله ظرفیت و تولید نیروگاههای منصوبه